Home » » Watch 29 Februari Online

Watch 29 Februari Online

Sinopsis filem 29 Februari lakonan Remy Ishak

Filem 29 Februari merupakan sebuah filem muzikal sejarah mengenai seorang lelaki bernama Budi yang lahir pada 1896 dan hanya dimakan usia 4 tahun sekali. Keadaan fizikalnya yang kelihatan terbantut menyebabkan masyarakat menganggap ‘kecacatan’ itu sebagai suatu sumpahan, sedangkan ianya suatu anugerah bagi Budi untuk melalui era transformasi Tanah Melayu, Malaya dan akihirnya Malaysia yang bebas merdeka. Budi diuji sekali lagi apabila dipisahkan dari ibu dan bapanya ketika peperangan zaman Jepun pada 1941.

Masa seolah tidak berganjak buat Budi, dan akibatnya sentiasa menyaksikan kehilangan orang tersayang. Beliau diasuh di sebuah rumah bakti bersama sahabat baiknya Razak, yang cacat penglihatan.

Budi bertemu Lily pada 1957 dan jatuh cinta pada pertemuan pertama. Lily melarikan diri apabila dipaksa berkahwin dengan Alex, kenalan keluarganya. Budi menghabiskan seumur hidupnya menunggu Lily, cinta sejatinya dan menghabiskan masa selama 40 tahun mencari Lily.

Filem ini memaparkan transformasi Malaysia dari tahun 1896, penjajahan Jepun, pemerintahan British, kemerdekaan sehingga era kemodenan MALAYSIA.

Trailer filem 29 Februari



WATCH 29 FEBRUARI FULL ONLINE HERE


Share this video :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2013. Internet Radio | TV - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger